Snyd svindlerne
Få gode råd til hvordan du opdager svindlere, der kontakter dig, så du undgår at blive snydt af dem.

Tre gode råd...
-
Din bank vil aldrig komme hjem til dig personlig og hente kort, papirer, underskrift, pas eller andet
-
Lige meget hvem der ringer dig op og beder om dit kontonummer, cpr.nummer, eller at du klikker på et link, de sender, så sig at du lige ringer tilbage. Ring aldrig tilbage på det nummer, de giver dig. Ring til din bank, din forsikring, dit teleselskab, din søn eller hvem de end giver sig ud for på det telefonnummer, du allerede kender.
-
Modtager du sms eller mail fra din søn, din datter eller andre nære, som siger de har fået nyt nummer, så kontakt dem på det nummer eller den mail du allerede kender og hør om det er sandt.
HUSK Der er aldrig noget, der haster så meget, at du ikke kan ringe tilbage senere.
-
Din konto bliver ikke tømt på et splitsekund
-
Dit kort bliver ikke misbrugt på et splitsekund
-
Alle dine personlige oplysninger bliver ikke delt på et splitsekund
Hvis uheldet er ude, kan du...
Anmeld til politiet
Digitalt på Borger | Økonomisk svindel på nettet | Politi eller telefonisk på 114
Spær MitID
Digitalt Spær MitID - MitID eller har du ikke mulighed for at spærre dit MitID selv, kan du ringe til MitID-support på telefon 33 98 00 10, som har åbent kl. 8-20 i hverdage og kl. 10-16 i weekender.
Uden for åbningstid kan du få hjælp til at spærre MitID ved at ringe til Cyberhotline for digital sikkerhed på telefon 33 37 00 37.
Ændre adgangskode til MitID
Kender andre din kode bør du straks ændre den. MitID er personligt, og du må ikke oplyse din adgangskode til andre, hverken samlevende, forældre eller børn. Ny adgangskode til MitID - MitID
Anmeld identitetstyveri
Kontakt Cyberhotline for digital sikkerhed tlf.: 33 37 00 37.
Læs flere gode råd Hvis du er udsat for svindel